Często słyszymy “Brand Manager”, ale...

…nie do końca zdajemy sobie sprawę z tego czym on tak naprawdę się zajmuje i jaka jest jego rola. Porozmawiajmy więc o tym kim jestem!

30-03-2022

  • Podcast

W dzisiejszych czasach personal branding to must have. Jesteś specjalist(k)ą w swojej dziedzinie i czujesz, że pora na kolejny, odważny krok?

 

Masz ambicje i chcesz uchodzić za eksperta, ale nie wiesz, jak dotrzeć do szerszego grona odbiorców? Chcesz, żeby Twoja marka ugruntowała swoją pozycję na rynku? Jesteś w dobrym miejscu!

Nazywam się Anna Nowacka i jestem Brand Managerem. W tym odcinku opowiem, jaka w tym wszystkim jest moja rola.

 

 

Głównym pionem mojej działalności jest rozwijanie marki osobistej, zarządzanie nią, bycie tak zwanym strażnikiem marki.

 

Co przez to rozumiem? Strzegę DNA firmy. 

 

  • Tworzę strategię, a więc pełnię funkcję stratega marketingowego i pilnuję, aby była realizowana zgodnie z założeniami. 
  • Specjalizuję się w zarządzaniu wizerunkiem marki osobistej, czyli pomagam osiągać cele, które stawia sobie dana firma, zwłaszcza w obszarze komunikacji z klientem. 
  • Ponadto prowadzę projekty, tworzę wideomarketing, organizuję pracę zespołów. 
  • Jako Brand Manager współpracuję z wieloma świetnymi specjalistami, są wśród nich copywriterzy, korektoro-redaktorzy, graficy, programiści, montażyści itd.

Moim zadaniem jest łączenie ze sobą ludzi, bycie „spoiwem”. Co to oznacza w praktyce?

Przykładowo podczas realizacji projektu nawiązuje współpracę z grafikiem,

 kontaktuję go z copywriterem i dzięki temu powstaje genialna kreacja. 

Wiem, jak zlecić i rozliczyć zadanie, czuwam nad tym, aby powstała kreacja była spójna z założeniami marki, akceptuję rozwiązania z klientem i prowadzę do ich wdrożenia.

 

 

Najczęstszą ścieżką zawodową dobrego Brand Managera (moim zdaniem) jest przejście z pozycji Project Managera. Tak również stało się u mnie.

 

 

Dzięki temu jako specjalista od prowadzenia projektów mam odpowiednie doświadczenie i kompetencje do zarządzania wizerunkiem firmy.

 

Dlaczego zdecydowałam się rozwinąć w kierunku personal brandingu?

  • Od kiedy tylko pamiętam, wielką przyjemność sprawiało mi myślenie w kategoriach psychologicznych, w szczególności interesuje mnie psychologia konsumencka. 
  • Mam rozwinięte na wysokim poziomie umiejętności komunikacyjne. 
  • Uwielbiam prezentować swoje koncepty. 
  • Przejawia się to w moich cechach Gallupa.
  • Zawsze byłam postrzegana przez innych jako człowiek orkiestra, który dąży do doskonalenia się na wielu płaszczyznach. 
  • Praca nad rozwijaniem biznesu, wymyślaniem modeli i rozwiązań biznesowych to coś, co przychodzi mi z dużą łatwością.


Dzięki temu rozumiem działanie wielu mechanizmów rządzących rynkiem, wiem, jakie narzędzia powinny być użyte do realizacji określonego zadania, potrafię dobrać odpowiednie zasoby, aby uzyskać zamierzony rezultat.

 

 


Dlaczego warto zadbać o rozwój marki osobistej?

 

Żeby wyróżnić się na rynku!
Im więcej osób Cię zna i docenia, tym więcej chce z Tobą pracować.

 

Idąc dalej, im bardziej jesteś rozchwytywan(a)y, tym cenniejszy staje się Twój czas, przez co to Ty dyktujesz stawki.

 

Dodatkowo marka osobista ogranicza konkurencję. Nie jesteś już jednym z wielu specjalistów o podobnych kwalifikacjach. Jesteś właśnie tą osobą, na której klientom zależy.

 

Według amerykańskiego przedsiębiorcy i inwestora Navala Ravikanta reputacja działa na zasadzie procentu składanego. Wartość marki osobistej rośnie z czasem. Po kilku latach Twój biznes może być wart więcej, niż Ci się wydaje. 

 

Czy możliwy jest rozwój marki osobistej bez współpracy z Brand Managerem?

 

Oczywiście! 

 

Ale to tak samo jak z korzystaniem z pomocy trenera personalnego. 

 

Możesz ćwiczyć na siłowni w pojedynkę, ale to nie gwarantuje, że osiągniesz wyznaczony cel. 

 

Tak samo tu. Prawdopodobnie rozwiniesz swoją markę, ale zajmie Ci to x razy więcej czasu niż przy współpracy z Brand Managerem, który po prostu wie, jak się do tego zabrać.

 

A czy Tobie przyszedł kiedykolwiek do głowy pomysł nawiązania współpracy z Brand Managerem? Daj znać!